poniedziałek, 21 stycznia 2013

Częstotliwość fraz kluczowych w tekście

seo copywriting | teksty seo
Częstotliwość słów kluczowych w tekście (czyli z angielskiego „keywords density”) od dawna jest przedmiotem sporów wielu pozycjonerów w Polsce i poza granicami naszego kraju. Oficjalne stanowisko Googli nie jest jednoznaczne, a brzmi mniej więcej tak: piszcie dobre teksty atrakcyjne dla czytelnika i nie zwracajcie wielkiej uwagi na zawartość słów kluczowych. Światowej sławy specjaliści od pozycjonowania również twierdzą, że najważniejsze, by fraza się pojawiła, nie aż tak ważna jest jej częstotliwość, ale nie można przesadzać.

Jak policzyć zawartość słów kluczowych w tekście?

  1. Możesz skorzystać z gotowych narzędzi na przykład tego
  2. Możesz sprawdzić, ile słów ma Twój tekst (najlepiej w programie do pisania, którego używasz) i ile z nich to frazy kluczowe. Na przykład: tekst to 137 słów, 4 słowa to frazy kluczowe, więc częstotliwość to w przybliżeniu 2,9%

Specjaliści od pozycjonowania, dla których najczęściej piszę teksty seo zalecają zawartość słów kluczowych w tekście na poziomie 1-3%. Ostatnio przeważa pogląd, że fraza kluczowa powinna stanowić 1-2% tekstu. Są jednak i tacy, którzy w ogóle nie zwracają uwagi na ten czynnik.

Pisząc masowo krótkie artykuliki jakości „precle” zwracam uwagę na to, by częstotliwość frazy różniła się pomiędzy poszczególnymi tekstami. Nigdy jednak nie powtarzam konkretnej frazy więcej niż trzy razy na tysiąc znaków ze spacjami. Chociaż i to może wydawać się dla niektórych zbyt dużo. Pisząc „poważne” merytoryczne artykuły, które trafią na główne strony klientów wstawiam frazę kluczową, jednak moją uwagę skupiam głównie na czytelniku. Przede wszystkim to człowiekowi mają podobać się zamieszczone na stronie teksty.

Jeśli zainteresował Cię ten artykuł, przeczytaj też:
- Jak powinny wyglądać dobre teksty seo?

7 komentarzy:

  1. najważniejsze jest, aby nie przesadzić z częstotliwością stron kluczowych. Wtedy takie działania nie przyniosą skutecznego pozycjonowania https://dolp.pl/pozycjonowanie-stron-www które jest całkiem fajną techniką marketingu internetowego. Mi najbardziej pasuje pozycjonowanie stron w sposób spokojny i skuteczny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Częstotliwość fraz odchodzi do lamusa. W dzisiejszym pozycjonowaniu liczy się wyczerpanie tematyczne treści w ramach LSI. To, czy dobrze są zoptymalizowane można sprawdzić w audycie seo https://seo-cymes.pl/audyt-seo-strony/.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno, aby artykuł pozycjonował na daną frazę, ta fraza musi wystąpić w nim określoną ilość razy, co zapewne zmienia się wraz z długością tekstu. Sam, po przeczytaniu treści tego wpisu: https://pracolinia.pl/seo-i-sem-jak-wygladaja-dzialania/ stwierdziłem, że pozycjonowanie stron internetowych jest na tyle skomplikowane, że zadanie to warto powierzyć profesjonalnej firmie (samemu można sobie wyrządzić więcej szkód niż pożytku).

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem pod wrażeniem. Bardzo ciekawie napisany artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wpis jak najbardziej pomocny. Jeśli chodzi o pozycjonowanie, tutaj www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-idosell znajdziecie bardzo ciekawe informacje

    OdpowiedzUsuń
  6. Są to na pewno bardzo ważne sprawy ale ja chcę jeszcze powiedzieć, że przede wszystkim musimy mieć jak najładniejszą stronę www. Myślę, że takie rzeczy właśnie wykonuje firma https://haiku.com.pl/ i na pewno dobrze jest o tym coś więcej wiedzieć.

    OdpowiedzUsuń