poniedziałek, 24 czerwca 2013

Jak pisać szybciej zwykłe precle?

Jeśli pracujesz już chwilę w branży pozycjonowania jako seo copywriter, wiesz zapewne, że największe zapotrzebowanie pojawia się na teksty najtańsze, czyli tak zwane precle tematyczne. Stawki za nie są tak niskie, że jedyną metodą na zarobienie rozsądnych pieniędzy jest ich masowe pisanie dla stałych zleceniodawców. Nawet przy cenie 1 zł za artykuł da się przy korzystnych wiatrach wyciągnąć z tego interesu kilkanaście złotych na godzinę. Jak to zrobić? Dla tych, których interesuje zarabianie na pisaniu, przygotowałam kilka porad:


  1. Zero rozpraszaczy uwagi! Na czas pracy wyłącz facebooka, wszelkie źródła informacji, programy.
  2. Posprzątaj na biurku i pulpicie, pozwoli Ci się to maksymalnie skupić na wykonywanej pracy.
  3. Jeśli potrzebujesz źródeł, zapoznaj się z nimi wcześniej, przed pisaniem.
  4. Rozwiń skrzydła wyobraźni, ale...
  5. Nie zastanawiaj się nad każdym zdaniem, spisuj swój „strumień świadomości”, jakby to określił William James.
  6. Trzymaj wyobraźnię na wodzy, zafiksuj się na jednym zdaniu, stwierdzeniu, założeniu, hipotezie, żeby nie myśleć nad tematem każdego tekstu oddzielnie.
  7. Jeśli temat uważasz za wyczerpany, parafrazuj zdania. Podczas takiej czynności zwykle przychodzą do głowy nowe pomysły.
  8. Naucz się pisać na klawiaturze bez patrzenia na klawisze ;-)
  9. Ewentualne błędy w pisowni, literówki poprawiaj po napisaniu całego tekstu. Nie stracisz czasu na posługiwanie się myszką.
  10. Nie czytaj precli! Klient nie płaci za ich korektę, a jedynie za ich napisanie.
  11. Nie zgadzaj się na pisanie precli tematycznych o czymś, o czym nie masz zielonego pojęcia.
  12. Grunt to motywacja, co jest trudne w pracy za takie stawki za pojedynczy tekst! Motywuj się samodzielnie. Jak? To już temat na kolejny krótki artykuł...
Co o tym myślicie moi stali, aczkolwiek anomimowi, czytelnicy? Jakie macie swoje sposoby na przyspieszenie tempa pracy?

15 komentarzy:

  1. Witam !
    Tytułem wstępu - Jestem początkującym s-copy :)
    Chciałbym zapytać co kryje się pomiędzy punktem 4 i 5 ? Jak daleko można się posunąć w "wyobraźni" ?

    Mam problem z preclami i zapleczem. Po kilkunastu tysiącach znaków jest czarna dziura [opcjonalnie dziura w niebie]. Jak ty sobie z tym radzisz [podejrzewam, że wielokrotnością tej liczby]?

    Dziękuje za zbiór wskazówek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli chodzi o precle to przecież klienci nie mają większych wymagań, zatem można powtórzyć ten sam temat, ujmując go w inny sposób, z innymi uwagami. Czasem piszę coś w rodzaju opinii, potem opisuję temat zupełnie z innej strony. Raz jako klient, raz jako sprzedawca, innym razem jeszcze coś innego wymyślam. Od czasu do czasu wplatam wątki łączące się z tematem odwołując się do wiedzy z zakresu dziedziny moich studiów.

    OdpowiedzUsuń
  3. The online world is a very busy place & It’s very difficult to get noticed.

    Get an SEO copywriter Now.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem czy zgodzisz się ze stwierdzeniem, że warto od proponowanej przez serwis ceny odjąć 1-2zł żeby teksty na giełdzie tekstów szybciej się sprzedały? Co myślisz?

    OdpowiedzUsuń
  5. Po ostatniej aktualizacji algorytmu Google trzeba przyznać, że dobry tekst to podstawa. Tak samo jak podstawą jest https://dolp.pl/pozycjonowanie-stron/jak-dobrac-slowa-kluczowe-przy-pozycjonowaniu i to waśnie od tego powinno się zacząć pozycjonowanie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziś można znaleźć wiele przydatnych aplikacji, które wspomagają prowadzenie działań marketingowych. Dzięki np. specjalnemu oprogramowaniu biznesowemu - https://craftware.pl/ możemy m.in. budować pozytywne i stałe relacje z klientami, bądź zautomatyzować różne działania związane z marketingiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnimi czasy co raz bardziej popularne stają się też systemy ERP - https://www.connecto.pl/wdrozenia-systemu-erp-metody-etapy-koszta/, które w głównej mierze służą właścicielom firm do automatyzowania wszystkich ważnych procesów firmowych. Dzięki takiemu rozwiązaniu firma z pewnością stanie się bardziej konkurencyjna na rynku oraz szybko poprawi swoje wyniki finansowe. Uważam, że w dzisiejszych czasach nie można stać w miejscu i trzeba szukać nowoczesnych rozwiązań, które dadzą nam przewagę na tle konkurencji.

      Usuń
  7. Ja w swoim sklepie online mam wdrożony specjalny system marketingowy Push Ad - https://push-ad.com/pl/funkcjonalnosci/ za pomocą którego mogę m.in. tworzyć atrakcyjne komunikaty ofertowe dla osób, które zapisały się na newsletter. Oprócz tego aplikacja pozwala mi szybko zaprojektować eleganckie banery reklamowe bez posiadania odpowiedniej wiedzy programistycznej.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja jestem zdania, że sama reklama w sieci jest dość dobrym sposobem aby pozyskiwać kolejnych klientów. Mimo wszystko zanim zaczniemy to wdrażać to warto zadbać o prawidłową optymalizację strony internetowej. Widziałam to w https://www.centrumxp.pl/Publikacja/Optymalizacja-SEO-to-najwazniejszy-klucz-do-sukcesu-naszej-strony-internetowej i myślę, że warto jest skupić się przede wszystkim na takich sprawach. Oczywiście wiadomo, iż sama optymalizacja jest znaczącym elementem pozycjonowania strony.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajnie zredagowany tekst i przedstawienie najistotniejszych wskazówek. Świetny blog.

    OdpowiedzUsuń
  11. nie ma rady, po pewnym czasie robisz z automatu

    OdpowiedzUsuń