poniedziałek, 3 września 2012

Post inny niż wszystkie

Ten post będzie inny niż wszystkie, dzisiaj nie będę przekonywać Was do postaci seo copywritera i do pożyteczności jego pracy nad tekstami seo. Dzisiaj opowiem o moich sukcesach.
Przez ostatnie kilka tygodni nasz seo copywriter zajął się pozycjonowaniem strony internetowej pewnej firmy z branży muzycznej. Zaczęłam od optymalizacji owej strony, która zbudowana we flashu, nie sprawdzała się zbyt dobrze w wynikach google. Wspólnymi siłami wraz z właścicielem firmy doszliśmy do porozumienia. Uwierzcie, czasem bardzo trudno przekonać ludzi do jakichkolwiek zmian na stronie. Metodą małych kroczków udało się!

Analiza wstępna wykazała, że strona internetowa została opisana słowami kluczowymi przez kogoś, kto zupełnie się na tym nie znał. Ustaliliśmy słowa kluczowe, które opisują daną stronę. Następnie strona z flasha została przerobiona na prosty html + css. Później do każdej pod-strony zostały napisane unikalne teksty i zróżnicowaliśmy meta opisy stron. Rozbudowaliśmy teksty na stronie do pożądanych rozmiarów. Zastosowaliśmy również elementy NLP, niezbyt wiele, przez szacunek do klientów. Te zabiegi sprawiły, że strona na najważniejszą frazę lokalną (o stosunkowo małej konkurencyjności) znalazła się w wyszukiwaniach google w TOP3. Gratulację za odwagę! Dodatkowo stworzyłam strony zapleczowe z niepowtarzalnymi treściami. Teksty seo wyszły spod moich palców. Seo copywriter sprawdza się całkiem dobrze. Stopniowo dodaję również inne metody pozycjonowania, które pozostaną moją tajemnicą. To wszystko działa i to wyjątkowo szybko.
Kolejną stroną, którą pozycjonowałam, tym razem dla siebie i dla zabawy jest hobbistyczny projekt kompendium wiedzy o pewnych małych gryzoniach. Konkurencję dla mojej strony stanowią portale zbudowane na domenach o wieloletnich stażach. Temat ten, jako potencjalnie niezbyt komercyjny nie był wybitnie pozycjonowany przez właścicieli powyższych. Moja strona internetowa po zbudowaniu jej treści (wartościowe, konkretne artykuły około 3-7 tysięcy znaków ze spacjami), dodaniu kilku linków oraz zbudowaniu strony zapleczowej z dość wartościowymi, unikalnymi artykułami, szybko dostała się do TOP10. Kolejny sukces!
Największym wyzwaniem dla Pani seo copywriter okazuje się pozycjonowanie strony internetowej dotyczącej... seo copywritingu. Młoda domena plus sporo różnych linków wychodzących popełnionych zanim zapadła ostateczna decyzja o przeznaczeniu tejże domeny, nie sprzyja pozycjonowaniu. Jak sama nazwa branży może wskazywać, konkurencja ma mocne zaplecza i wie co robi. No cóż... to dopiero pierwsze tygodnie, strona i zaplecza ledwo co zostały zindeksowane przez wyszukiwarkę. Zobaczymy, co z tego wyniknie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz